Τετάρτη, 25 Ιουνίου 2014

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Η ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων πλησιάζει. Η παρακάτω εφαρμογή σάς δίνει τη δυνατότητα να υπολογίσετε με ακρίβεια τον γενικό βαθμό πρόσβασής σας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΣΑΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΤΕ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΦΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ.


Σάββατο, 21 Ιουνίου 2014

Θερινό Ηλιοστάσι και Κλήδονας

Θερινή Ισημερία: 21 Ιουνίου, η μεγαλύτερη μέρα του χρόνου

- Ο Κλήδονας είναι ένα έθιμο με καταγωγή στην αρχαία εποχή, που επικρατούσε η 'κληδόνα'. Κληδόνα σημαίνει πράξεις ή λέξεις τυχαίες και ασυνάρτητες, που ακούγονταν κατά τη διάρκεια μαντικών τελετών και στις οποίες αποδίδονταν προφητική σημασία.
- Ο Κλήδονας ζωντανεύει τη μέρα του Αη-Γιαννιού, στις 24 Ιουνίου, που συμπίπτει με τη θερινή τροπή του ήλιου, η δύναμη του οποίου φανερώνει κυρίως τα μελλούμενα, σύμφωνα με τις θαμπές μνήμες του παρελθόντος.




  Ο γιορτασμός αρχίζει από την παραμονή με τις μεγάλες φωτιές που ανάβονται και τις πηδούν ακόμη και τα παιδιά. 

 Ενα έθιμο που έχει τις ρίζες του στην αρχαία Ελλάδα ,ένα έθιμο ειδωλολατρικό που στην περιοχή μας κρατιέται μέχρι σήμερα, θεωρείται ερωτικό και υλοποιείται από τις ελεύθερες και νιόπαντρες γυναίκες.
 Την παραμονή της γιορτής στολίζουν τον ΚΛΗΔΟΝΑ, ένα μεταλικό δοχείο νερού ,το Γκιούμι με διάφορα αρωματικά φυτά και λουλούδια. Κυριαρχούν, ο δυόσμος ,ο βασιλικός, τα τριαντάφυλλα και τα γιαννάκια.
 Αφού πάρουν νερό από τρείς βρύσες του χωριού η κάθε γυναίκα ρίχνει στο Γκιούμι ένα της κόσμημα δεμένο με κόκκινη κορδέλα . Σκεπάζουν τον κλήδονα με ένα κόκκινο μαντήλι και τον κρύβουν να μην τον βρουν οι άνδρες του χωριού και τον χαλάσουν.
Ο κλήδονας πρέπει να μείνει την νύχτα έξω πάνω σε δέντρο ή σε τριανταφυλλιά και κάτω από τα αστέρια .

Την άλλη μέρα όλες μαζί οι γυναίκες πηγαίνουν τον κλήδονα στην κεντρική βρύση και αφού άλλάξουν το νερό τρεις φορές άνοιγαν τον κλήδονα και έβγαζαν ένα ένα τα κοσμήματα τα οποία έπρεπε να ασπρίσουν και όχι να μαυρίσουν. Αυτό ήταν δείγμα καλοτυχίας.
Την ώρα που έβγαζαν τα κοσμήματα, τραγουδούσαν και με διάφορα ερωτικά στιχάκια πείραζαν η μία την άλλη.
Όποιας το κόσμημα έβγαινε πρώτο, αν ήταν ελεύθερη, θα παντρεύοταν εκείνη την χρονιά.

Αν ήταν νιόπαντρη θα αποκτούσε παιδί και γενικώς θα είχε καλή χρονιά.

Πηγή: Λαογραφικά Βοΐου


Απόσπασμα από το ποίημα του Γιώργου Σεφέρη «Θερινό Ἡλιοστάσι»

...Tώρα,

μὲ τὸ λιωμένο μολύβι τοῦ κλήδονα

τὸ λαμπύρισμα τοῦ καλοκαιρινοῦ πελάγου,

ἡ γύμνια ὁλόκληρής της ζωῆς·

καὶ τὸ πέρασμα καὶ τὸ σταμάτημα καὶ τὸ πλάγιασμα καὶ τὸ τίναγμα

τὰ χείλια τὸ χαϊδεμένο δέρας,

ὅλα γυρεύουν νὰ καοῦν.



Ὅπως τὸ πεῦκο καταμεσήμερα

κυριεμένο ἀπ᾿ τὸ ρετσίνι

βιάζεται νὰ γεννήσει φλόγα

καὶ δὲ βαστᾷ πιὰ τὴν παιδωμή -

 φώναξε τὰ παιδιὰ νὰ μαζέψουν τὴ στάχτη

καὶ νὰ τὴ σπείρουν.

Ὅ,τι πέρασε πέρασε σωστά.



Κι ἐκεῖνα ἀκόμη ποὺ δὲν πέρασαν

πρέπει νὰ καοῦν

τοῦτο τὸ μεσημέρι ποὺ καρφώθηκε ὁ ἥλιος

στὴν καρδιὰ τοῦ ἑκατόφυλλου ρόδου.


Τρίτη, 17 Ιουνίου 2014

Νεοελληνική Λογοτεχνία για το καλοκαίρι!

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ!


ΑΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
ΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ

ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ 
ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

ΑΞΙΩΤΗ ΜΕΛΠΩ
ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΝΥΧΤΕΣ

ΘΑΝΑΣΗΣ  ΒΑΛΤΙΝΟΣ 
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΕΝΝΙΑ

ΘΑΝΑΣΗΣ  ΒΑΛΤΙΝΟΣ 
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '60

ΘΑΝΑΣΗΣ  ΒΑΛΤΙΝΟΣ 
ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΡΔΟΠΑΤΗ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ 
ΤΟ ΦΥΛΛΟ. ΤΟ ΠΗΓΑΔΙ. Τ' ΑΓΓΕΛΙΑΣΜΑ

ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ 
ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ

ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ 
ΤΟ ΝΟΥΜΕΝΟ 31328

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΒΙΖΥΗΝΟΣ 
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ

ΡΕΑ ΓΑΛΑΝΑΚΗ 
Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΙΣΜΑΗΛ ΦΕΡΙΚ ΠΑΣΑ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ 
ΓΥΑΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ε.Χ. ΓΟΝΑΤΑΣ 
Η ΚΡΥΠΤΗ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ 
ΠΕΘΑΙΝΩ ΣΑΝ ΧΩΡΑ

ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ 
ΧΑΙΡΕ ΠΟΤΕ

ΜΑΡΩ ΔΟΥΚΑ 
Η ΑΡΧΑΙΑ ΣΚΟΥΡΙΑ

ΣΤΡΑΤΗΣ ΔΟΥΚΑΣ 
ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΥ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ 
ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ 
ΤΑ ΕΛΕΓΕΙΑ ΤΗΣ ΟΞΩΠΕΤΡΑΣ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ 
ΜΑΡΙΑ ΝΕΦΕΛΗ

ΖΥΡΑΝΝΑ ΖΑΤΕΛΗ 
ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ ΕΠΑΝΕΡΧΟΝΤΑΙ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΗΣ 
Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ 
ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΘΡΗΝΟΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ 
Η ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΣ

Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ 
ΑΠΑΝΤΑ

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ 
ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΖΟΡΜΠΑ

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ 
Ο ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ 
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ

ΙΑΚΩΒΟΣ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗΣ 
Η ΑΥΛΗ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ

Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ 
Η ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ

Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ 
Ο ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΛΙΑΠΚΙΝ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΚΑΡΑΠΑΝΟΥ 
Η ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΡΚΑΒΙΤΣΑΣ 
Ο ΖΗΤΙΑΝΟΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ 
ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ 
ΚΑΤΑ ΣΑΔΔΟΥΚΑΙΩΝ

ΝΙΚΟΣ ΚΑΧΤΙΤΣΗΣ 
Ο ΕΞΩΣΤΗΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΤΖΙΑΣ 
ΑΝΤΙΠΟΙΗΣΙΣ ΑΡΧΗΣ

ΜΕΝΗΣ ΚΟΥΜΑΝΤΑΡΕΑΣ 
ΒΙΟΤΕΧΝΙΑ ΥΑΛΙΚΩΝ

ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ
ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΤΕΣΙΣ 
Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ

ΜΙΧΑΗΛ ΜΗΤΣΑΚΗΣ 
ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΡΑΤΗΣ 
ΤΟ ΠΛΑΤΥ ΠΟΤΑΜΙ

ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ 
Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ

ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ 
Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΜΑΤΙΑ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ  
ΑΠΑΝΤΑ

ΝΙΚΟΣ-ΓΑΒΡΙΗΛ ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ 
ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΕΡΣΗΣ

ΝΙΚΟΣ-ΓΑΒΡΙΗΛ ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ 
Ο ΠΕΘΑΜΕΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ

ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 
EROICA

ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 
ΣΤΟΥ ΧΑΤΖΗΦΡΑΓΚΟΥ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ 
Η ΣΟΝΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΟΦΩΤΟΣ

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΟΪΔΗΣ 
Η ΠΑΠΙΣΣΑ ΙΩΑΝΝΑ

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ 
ΤΟ ΛΑΘΟΣ

ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ 
ΠΟΙΗΜΑΤΑ Α ΚΑΙ Β

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ 
ΠΟΙΗΜΑΤΑ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ 
ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ 
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ 
ΣΤΡΟΦΗ

ΤΑΚΗΣ ΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ 
ΝΕΚΡΟΔΕΙΠΝΟΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΚΑΡΙΜΠΑΣ 
ΤΟ ΣΟΛΟ ΤΟΥ ΦΙΓΚΑΡΩ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΚΑΡΙΜΠΑΣ 
ΤΟ ΘΕΙΟ ΤΡΑΓΙ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ 
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ 
ΑΠΑΝΤΑ

ΔΙΔΩ ΣΩΤΗΡΙΟΥ 
ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ

ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ 
ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ

ΣΤΡΑΤΗΣ ΤΣΙΡΚΑΣ 
ΑΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ

ΣΤΡΑΤΗΣ ΤΣΙΡΚΑΣ 
Η ΧΑΜΕΝΗ ΑΝΟΙΞΗ

ΜΑΡΙΟΣ ΧΑΚΚΑΣ 
Ο ΜΠΙΝΤΕΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣ 
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΜΑΣ ΠΟΛΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣ 
ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΒΙΒΛΙΟ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ 
Η ΚΕΡΕΝΙΑ ΚΟΥΚΛΑ

ΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ 
ΠΟΙΗΜΑΤΑ


Δευτέρα, 2 Ιουνίου 2014

Τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014

ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: Αριστοτέλους  Ηθικά Νικομάχεια  Β1  1-4


ΑΔΙΔΑΚΤΟ : Ισοκράτους Αρχίδαμος 103-105





Μετάφραση Αδίδακτου :

 Φαντάζομαι δηλαδή, πως όλοι σας το ξέρετε, ότι ως τώρα έχουν γίνει πολλά παρόμοια γεγονότα, που στην αρχή όλος ο κόσμος τα εθεώρησε ως συμφορές και τους συμπονούσαν αυτούς που έπαθαν, ύστερα όμως άλλαξαν γνώμη, είδαν, ότι τα ίδια ακριβώς είχαν γίνει αιτία μεγίστων αγαθών. Και γιατί να πάμε μακριά; Ακόμη και σήμερα μπορούμε να διαπιστώσουμε, ότι αι πρώται πόλεις, εννοώ τας Αθήνας και τας Θήβας, έφθασαν εις μεγάλην ακμήν όχι με την ειρήνη, παρά με τα ατυχήματα που εδοκίμασαν πρώτα με τον πόλεμο κι ύστερα ανέλαβον πάλιν· και απ' αυτές η πρώτη απέκτησε την ηγεμονίαν της Ελλάδος, η δε δεύτερη τόσο μεγάλη έγινε σήμερα, όσο ποτέ κανένας δεν το περίμενε να γίνη· διότι η φήμη και η δόξα αποκτώνται όχι με την ησυχία, παρά με τους αγώνες.

Ε. Πανέτσος